Kawasaki
Teknologi Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

Elektronisk Cruise Control

Elektronisk Cruise Control gjør det mulig å sette kjøretøyets hastighet til auto. Førerstøtte teknologi som bidrar til å redusere tretthet hos føreren på lange turer, og bidrar til økt turkomfort.

Elektronisk Cruise Control gjør det mulig å opprettholde en ønsket hastighet ved hjelp av et enkelt trykk på en knapp. Fordi føreren ikke trenger å kontrollere gassen kontinuerlig, gir dette systemet avslappende cruising. Dette reduserer stress på høyre hånd når du reiser lange avstander, noe som bidrar til høy komfortkvalitet.

Elektronisk Cruise Control er omtalt på Kawasaki sine Vulcan 1700 / VN1700-serie cruisere, på sport-toureren Ninja H2SX-SE  og JET SKI ULTRA 300X og 300LX. Disse modellene er utstyrt med et elektronisk spjeldhus, noe som betyr at spjeldhuset ikke aktiveres direkte ved å dreie gasshåndtaket (eller trekke gasshendelen). I stedet sender en sensor på gasshåndtaket et signal til ECU, som bestemmer den ideelle gassposisjonen. Slik kan elektronisk cruise control automatisk justere motoreffekten for å opprettholde kjøretøyets hastighet når stigende eller nedadgående karakterer oppstår. Uten den detaljerte kontrollen som tilbys av elektroniske spjeldhus, vil funksjoner som elektronisk cruise control ikke være mulig.