back to model

Kawasaki
Teknologi Chassis management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.A

K-ACT ABS

K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-Braking Technology) ABS er et avansert bremsesystem som forbinder for- og bakbremser for stabil bremsing.

K-ACT ABS er et avansert anti-lås bremsesystem, designet for å forhindre at dekkene låses under bremsing. Men K-ACT ABS ble designet for å brukes på touring modeller som veier over 300 kg - og det er før du legger til passasjer og bagasje. Som supplement til standard ABS-funksjon, forbinder K-ACT ABS for- og bakbremsene. Den overvåker bremsekraften som føreren utøver både foran og bak, og tar hensyn til kjøretøyets hastighet for å sikre høy effektiv bremsing, samtidig som chassisstabiliteten opprettholdes.

Når føreren klemmer på den forbremsehendelenaktiverer ABS ECU også den bakre bremsen (via væskepumper) for å sikre balanse og optimal bremseeffekt. Hvis føreren trykker på bakbremsepedalen, aktiverer systemet også frontbremsen for å fordele lasten jevnere slik at bakhjulet ikke låses. Basert på kjøretøyets hastighet bestemmer K-ACT det optimale hydrauliske trykket som skal sendes til hver kaliper, og sikrer at selv med en tung motorsykkel, er det mulig med en stabil nedbremsing .