back to model

Kawasaki
Teknologi Chassis management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.A

Silver-Mirror Paint

Kawasaki’s originale sølvspeillakk bruker ett lag sølv til å skape et svært reflekterende, glasslignende metallutseende.

Kawasaki’s originale lakk av høy kvalitet har et svært reflekterende, glasslignende metallutseende. Dens debut på 2015 Ninja H2 og Ninja H2R markerte seg som første gang i bruk på et masseproduksjonskjøretøy i både bilindustrien og motorsykkelindustrien.

I skyggen har lakken utseendet som sin basefarge, men i sollyset tar den svært reflekterende overflaten på seg utseendet til det omkringliggende landskapet. Den sterke forskjellen i måten lakken fremstår i lyset og skyggen legger vekt på den skulpturelle formen på karosseriet som den påføres.

Den høyreflekterende overflaten oppstår ved å fremkalle en sølvspeilreaksjon (en kjemisk reaksjon mellom en løsning av sølvioner og et reduksjonsmiddel) som danner et lag av rent sølv (Ag). Dette Ag-laget er det som skaper lakkens glasslignende metallutseende. Sammenlignet med candy lakk, som bruker aluminiumsflak for å generere en glitrende effekt, vises Ag-laget som en jevn metallisk overflate. I skyggen er Ag-skiktet gjennomskinnelig, slik at grunnfargen kan vise seg. Dette gir lakken en dyp, tredimensjonal kvalitet.

Mens de mange lagene av lakk på typiske masseproduksjonsmodeller er utført av roboter, blir dette laget av sølvspeil forsiktig utført av Kawasakis håndverkere. Lag for lag - fra primer til klarlakk - sikrer en feilfri, glansfull overflate.