Kawasaki
Teknologi Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

IMU

I kombinasjon med Kawasakis produsenteide og dynamiske modelleringsprogram, gir inngang fra IMU (Inertial Measurement Unit) en enda mer presis chassisorienteringsbevissthet. Nøkkelen til å bringe Kawasaki elektronikk til neste nivå.

IMU betyr forbedret chassisorienteringsbevissthet.

Styrken til Kawasaki's banebrytende elektronikk har alltid vært den svært sofistikerte programmeringen. Ved hjelp av minimal maskinvare gir ECU`en et nøyaktig sanntidsbilde av hva chassiset gjør. Kawasakis produsenteide og dynamiske modelleringsprogram bruker en magisk formel når den undersøker endringer i flere parametere, slik at den kan ta hensyn til endrede vei- og dekkforhold.

IMU (Inertial Measurement Unit) gjør det mulig å overvåke bevegelseskrafta langs 6 akser(6 DOF=degrees of freedom). Akselerasjon langs langsgående, tverrgående og vertikale akser, pluss roll rate(krengningshastighet) og pitch rate( vippehastigheten forover/bakover) måles. Yaw-hastigheten beregnes av ECU. Denne ekstra tilbakemeldingen bidrar til et enda klarere sanntidsbilde av chassisorientering, noe som gir enda mer presis styring for kontroll ved grensen

Med tillegg som IMU og den nyeste utviklingen av Kawasakis avanserte modelleringsprogramvare, tar Kawasakis elektroniske motor- og chassistyringsteknologi skrittet til neste nivå - skifte fra innstillingstype og reaksjonstypesystemer til tilbakemeldingssystemer - for å levere enda bedre nivåer av kjøreglede.