Kawasaki
Teknologi Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

Power Modes

Valg av effektmodus gjør det mulig å endre motorens effektforsyning for å tilpasse kjøresituasjonen.

Power Modes tilbyr fører et lett valg mellom full- og laveffekt. Mens fulleffekt er ubegrenset, er maksimal effekt i laveffektsmodus begrenset til omtrent 75-80 % av full. Responsen er også mildere i laveffektmodus.

Fører kan velge å bruke laveffektmodus under regntunge forhold eller bykjøring, og fulleffekt under sportskjøring.

Tilgjengelig på Ninja ZX-14R / ZZR1400, Versys 1000 og andre nøkkelmodeller. Kombinert med 3-modus KTRC (+ OFF) traction control, gir Power Mode-valget totalt åtte kombinasjoner (KTRC: Mode 1/2/3 + OFF x effektmodus: Full / Lav) for å tilpasses et bredt spekter av kjøresituasjoner. For eksempel kan en erfaren fører som liker sport og kjører på tørr asfalt, velge fulleffekt og Mode 1. På en våt eller glatt veibane vil valg av laveffekt og modus 3 gi lavest sjanse for å pådra seg hjulspinn, og med mildere gasspjeldrespons vil det tilby et høyt sikkerhetsnivå.